2011. április 11., hétfő

A rítus - The Rite - kritika



A rítus - The Rite

Sir Anthony Hopkins (Tony - szereti, ha így hívják) Magyarországon forgatta a film egy részét. Budapest nagyon tetszett neki, és a szerencséseknek még autogramot is adott a közös fotó készítése után, ha valaki találkozott vele.

Biztos, most is túlságosan nagy elvárásokkal ültem be a moziterembe. Kicsit többet vártam Lucas atya karakterétől. Ami várható volt, hogy a végén őt is megszállja a gonosz, az ördög, így is történt. Valami világmegváltóbb, hitemben megrengető dologra számítottam végkifejletként, de nem így lett. Néha kicsit túlzásnak éreztem, hogy az ördögűzés túl van erőltetve. Azzal sem értek egyet, hogy miért kellett szögeknek szerepelnie a filmben az ördögűzés kapcsán. Tulajdonképpen a film Michael Kovak története egy kicsit szerintem, Lucas atya csak terelgeti.

Az egyik legérdekesebb rész, amikor Lucas atya a kisgyerek párnájából kivesz valamit. Ott úgy éreztem, hogy teljesen szekptikusan kezeli, ateista módon áll a hithez és az ördögűzéshez is. Néha Michael látomásait is túlzónak éreztem, főleg a vöröslő, égő tekintetű lóval kapcsolatos jelenetben. Bár a szemináriumon, amin Michael részt vett, extrém esetekről, testi deformálódásokról is beszámolnak.

A párbeszédekben nincs sok utalás, inkább magára hagyja az embert. Tehát, ha hiszel benne, akkor tudod és csináld, fogadd el, hogy van ördögűzés, és még sok minden más. Bár érdekesek az utalások Michael gyerekkorára, következtetések, és a film végére bekövetkezett úgymond megvilágosodása, néha kicsit kusza, volt az egész, elvesztettem a fonalat.

Nem vagyok szakképzett kritikus, ha eddig nem mondtam volna és vallási témában sem tartom magam egy gurunak vagy biblia/vallás b...zinak,de ettől függetlenül egyszer meg lehet nézni a filmet. Aki mondhatni bigott katolikus vagy más vallás elkötelezett híve a végletekig, nem biztos, hogy elégedetten jönne ki a moziteremből, szóval talán hagyja ki, ha nem tudja objektíven szemlélni ezt a mozgóképi alkotást.

Értékelésem: 6/10

A rítus c. film imdb oldala

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése